Nový úsek dálnice stavěli Rakušané přes dva roky a zaplatili za něj přes 282 miliónů eur (7,2 miliardy korun). Nyní jim zbývá již pouze nejsevernější část dálničního spojení. Zatím se však chystají stavět pouze pětikilometrový obchvat Drasenhofenu.
Na české straně ŘSD předpokládá, že v roce 2019 začne stavět obchvat Mikulova a skončí v roce 2023. Čtyři kilometry dlouhá stavba má stát 1,9 miliardy korun. Zatím se stále čeká na pravomocné územní rozhodnutí.
Stavbu v Česku brzdí ekologové
Stavba dalších úseků mezi Pohořelicemi a Mikulovem je v nedohlednu. V minulosti stát prosadil variantu přes Mikulov a nikoli přes Břeclav, což se nelíbilo některým ekologickým spolkům i jednotlivcům. Již několik let úspěšně napadají u soudů výjimky ministerstva životního prostředí, které stavbu povolilo.
Dálnice má totiž kopírovat stávající silnici I/52, která vede přes Novomlýnské nádrže a přes Chráněnou krajinnou oblast Pálava. Navíc Jihomoravskému kraji až do podzimu loňského roku chyběly zásady územního rozvoje, tudíž nebylo možné stavbu dále připravovat.
Nyní pro všechny zbývající úseky vzniká dokumentace pro územní rozhodnutí a ŘSD nepředpokládá, že se začne stavět do roku 2020. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) má být hotovo do roku 2030.
Rakousko zatím nemá s Českem žádné dálniční spojení. Spojnice Lince a Českých Budějovic se na rakouské straně zastavila 15 kilometrů od hranic kvůli nečinnosti při stavbě české dálnice D3. Od Budějovic na jih zatím nestojí ani kilometr a směrem na Prahu stále také velká část schází.
zdroj: www.novinky.cz
Poznámka redakce: ať v se článku vymlouvají na co chtějí! Zotpovědnost za tento stav jde za českým politickým vedením!Oni tvrdí,že spravují (spíš nespravují)Moravu a Slezko pomocí svých přisluhovačů. A my v redakci se jen ptáme kdejsou finanční prostředky vybrané na mýtném za průjezd kamionů přes Moravu a Slezko?