PODIVNÝ PŘÍPAD PACIENTA

14.07.2021 12:21

Šlo o podnikatele ve stavebnictví ve středním věku, mající malou firmu, kde majitel pracoval zároveň s ostatními zaměstnanci. Jednoho dne ho na stavbě škrábl drát do nohy a byla z toho otrava krve. Pobyl si v jedné brněnské nemocnici několik týdnů a když se vrátil, možná to zní neslušně či necitlivě, ale byl dementní.


Co se stalo nikdo z jeho okolí netuší. A on sám se už bránit nemůže.


Chválíme naše zdravotnictví, alespoň oficiálně. Ale je docela namístě přemýšlet o tom, zda je opravdu takové, jak je o něm tvrzeno. Třeba počty zemřelých na covid na to neukazují. Je obecně známo, že na některé oblasti medicíny, kterými se náš stát chlubí navenek, se dávají velké prostředky. 

Jedná se o vše, co se týče problémů se srdcem. Na druhé straně celý obor psychiatrie je zanedbáván. A podobných hluchých míst může být více. My, z pohledu pacientů to zjišťujeme obtížně a jen podle vlastní zkušenosti, či ze zkušenosti našich blízkých a příbuzných, případně známých. Máme velmi slušné lékaře i zdravotnický personál, kterým jde skutečně o pacienty. Ale máme ve zdravotnictví i bezcharakterní "zlatokopy". A v mnohém velmi kulhá systém. Velmi dobře to prý mají ve zdravotnictví nastaveno v Nizozemsku. Ale jak si ověřit zda je to pravda? A jaký má náš třeba odpovídající názor vliv na změnu k lepšímu? U řadových občanů asi žádný. Ale často mnoho nezmůže ani samotný ministr zdravotnictví. Nezapomenu na veřejně prezentovanou zkušenost jednoho z našich někdejších ministrů zdravotnictví, který nastoupil na tento post s velkou chutí změnit zdravotnictví k lepšímu. Radil se s mnohými, sám měl značné zkušenosti z praxe. Vypracoval obsáhlou novou koncepci zdravotnictví.


Když ji předložil vládě a parlamentu, celá jeho práce a snaha na nové koncepci, která řešila dlouhodobé a známé problémy našeho zdravotnictví skončila tím, že to parlament a vláda "vzaly na vědomí"...!


Mnoho rodin má nějakou špatnou zkušenost s některým ze svých členů co se lékařské péče týká. Nejde mně o to, aby příslušní lékaři byli potrestáni. I když v některých skutečně křiklavých případech by to rozhodně bylo namístě. Ale jde mně o to, aby tady byla zpětná vazba, aby takové smutné případy vedly alespoň ke zlepšení a to nikoli jen na konkrétním místě, ale celého systému.

                                                                                                                                                                                                           V.B.J.

Kontakt

www.mikan.cz

mikan@atlas.cz

příspěvky čternářů:mikan@atlas.cz
770 06 Olomouc,

Morava

00420 605 44 95 85

Vyhledávání

Copyright © 2015

Vytvořeno službou Webnode