Nedávno moskevská vláda a KamAZ podepsaly dohodu o společném rozvoji automobilového závodu hlavního města. V rámci oficiální tiskové konference byly představeny snímky s budoucími modely Moskvich. Jedním z nich je crossover Primus, o kterém jsme již mluvili dříve . Spolupráce KamAZu a Moskviče však nebude omezena pouze na tento vůz. Na zveřejněných stáncích byl mezi budoucí sestavou zachycen liftback. Navíc později tisková služba automobilového závodu hlavního města představila fotografii s novým Moskvičem v „nahém“ těle. Na tom obrázku je zachycený rám budoucího liftbacku potažený ochrannou fólií.
Čínský liftback se představuje ve dvou verzích: běžné a sportovní. Pravděpodobně bude Moskvič "Corrida" vydán v obou verzích. Obě verze se liší pouze vzhledem a provedením interiéru. Sehol Yao má pod kapotou 1,5litrový přeplňovaný motor s maximálním výkonem 184 koní. Stejná jednotka by se měla objevit i na budoucím Moskviču. Je možné, že před uvedením na ruský trh bude maximální výkon motoru snížen na 150 koní, jak se stalo dříve u crossoveru JAC S7 . Na prezentaci však zazněly další informace. Podle zveřejněných údajů dostane nový Moskvich Corrida 2022-2023 výkonnější verzi 1,5litrového turbomotoru, který vyvine až 190 koní. a 280 N * m točivého momentu.
Existuje možnost, že uvedením 2 verzí liftbacku do výroby je moskevský automobilový závod vybaví různými motory. To znamená, že obvyklá moskevská "Corrida" obdrží jednotku o výkonu 150 koní a sportovní model - 190 koní. Ale bez ohledu na typ úprav bude ruský liftback vybaven 6stupňovým „robotem“ se dvěma spojkami. Délka nového Moskviče "Corrida" bude podle zveřejněných obrázků 4770 mm, šířka - 1830 mm, výška - 1500 mm. Rozvor náprav je 2765 mm. To znamená, že z hlediska rozměrů bude ruská novinka srovnatelná se Škodou Octavia, která opustila ruský trh .
V tuto chvíli není přesně známo, jak hluboce bude Moskvič býčí zápas sjednocen s JAC Sehol Yao. Snad čínská strana poskytne nejen autosady, ale i veškeré technologické vybavení, které je na liftback instalováno. Tato varianta je poměrně pravděpodobná vzhledem ke dvěma skutečnostem. Za prvé, společnost JAC během své historie v Rusku vykázala nevýznamné prodeje. To znamená, že potřebuje řešení, která pomohou prosadit se na domácím trhu. A zahájení prodeje technologicky vyspělého vozu za dostupnou cenu takovou příležitost otevře. Za druhé, JAC, soudě podle zpráv, nepociťuje vážný nedostatek polovodičů. To znamená, že čínský výrobce kvůli dodávkám high-tech zařízení do Ruska „neškrtne“ konfiguraci svých modelů na domácím trhu.
Výše uvedené tvrzení navíc podporuje i fakt, že za správu elektroniky Sehol Yao je zodpovědný systém Hauwei. A tato společnost také aktivně rozvíjí svou přítomnost na ruském trhu. Některé změny v seznamu vybavení nového Moskvich Bullfighting 2022-2023 ve srovnání s jeho prototypem je však stále třeba očekávat. Především se to týká systémů, které zajišťují „chytré“ řízení. V Číně závisí účinnost tohoto řešení částečně na okolní infrastruktuře. V Rusku ani Moskva není tak technologicky vyspělá, aby budovy, dopravní značky a další věci mohly „komunikovat“ s auty. Na druhou stranu nelze vyloučit, že tato možnost chytrého řízení bude přizpůsobena našemu trhu.
Co můžete rozhodně očekávat, je vzhled 10,4palcové obrazovky na novém Moskviču „Corrida“, která je vertikálně integrována do středové konzoly. Blok, ve kterém je zabudován, plynule přechází do přenosového tunelu. Odmítnutí 10,4palcové obrazovky donutí inženýry hluboce přepracovat interiér nového Moskvich Bullfight, což je z hlediska potřeby rychlého zahájení výroby vozu nevhodné. Je také pravděpodobné, že ruský model bude vybaven 7palcovým virtuálním přístrojovým štítem. Taková výbava se v Číně stává standardem pro většinu aut. Virtuální přístrojový panel lze nalézt v modelech, které se z hlediska aktuálního směnného kurzu odhadují na 500–600 tisíc rublů.
Od čínského modelu k ruskému by měl přejít tempomat, tlačítko pro start motoru, klimatizace, elektronická parkovací brzda a řada dalších možností včetně asistenta při jízdě po dálnici. Tato zařízení se v Číně také stávají standardem pro většinu automobilů.
Pokud je obvyklá Moskvič „Corrida“ 2022-2023 nejen velikostí, ale i vlastnostmi podobná Škodě Octavia, pak její sportovní verze předčí český model. Toho nebude dosaženo zavedením výkonnějšího motoru, ale změnou nastavení klíčových jednotek a vzhledu liftbacku. Zavedení nového bodykitu pomůže snížit koeficient odporu vzduchu na 0,26. Spolu s ním by sportovní Moskvič "Corrida" jako volitelná výbava měla obdržet maticovou LED optiku s elektronickým ovládáním intenzity a směru světelného paprsku. Toto rozhodnutí mimochodem zvýší bezpečnost ruského modelu.
Změna aerodynamiky se pozitivně projeví na rychlostních charakteristikách nového Moskviče. Zrychlení na první stovku bude trvat asi šest sekund. Pro srovnání: obvyklá verze "Corrida" bude schopna zrychlit na "stovky" za 7,6 sekundy. Inženýři zároveň překonfigurují řízení a podvozek. Jak ukazují výsledky testovací jízdy prototypu Sehol Yao, motor ve sportovním liftbacku rychle produkuje maximální výkon v nízkých a středních otáčkách, což zajišťuje sebevědomou akceleraci z klidu. Při akceleraci ale převodovka řadí poměrně pomalu.
Vestavěná převodovka sportovního Sehol Yao podporuje dráhový režim. Mění chování motoru a převodovky. Když je tento režim zapojen, převodovka mění otáčky rychleji a motor produkuje více výkonu. Řidiči přitom mohou změnit nastavení převodovky na standardní. V tomto případě je krabice jakoby „tlumená“. To znamená, že výrazně zpomalí rychlost řazení a motor produkuje maximální výkon pomaleji. Tento režim je určen pro každodenní jízdu, čímž šetří palivo. Ale i v tomto případě auto rychle předjede vozidlo vpředu, když řidič plně sešlápne plynový pedál.Sportovní úprava však není bez výrazných nedostatků. Ve snaze vytvořit dynamický vůz museli inženýři udělat jeho odpružení poměrně tuhé. Z tohoto důvodu mohou řidiči a cestující pociťovat určité nepohodlí způsobené kymácející se karoserií během každodenních cest. Standardní Moskvič "Corrida" bude bez takových nedostatků. Kvůli tuhému odpružení jsou v kabině také patrné vibrace, které se přenášejí na volant a sedadla.
Obecně ale platí, že nový Moskvich Bullfight, stejně jako jeho prototyp Sehol Yao, poskytne pohodlnou jízdu. Tlumení řízení liftbacku není dostatečně elastické, takže motoristé pocítí zpětnou vazbu od kol.
Zdroj: https://naavtotrasse.ru/
www.mikan.cz
příspěvky čternářů:mikan@atlas.cz00420 605 44 95 85