Automobilka s více než 50letou tradicí vstupuje na český trh se třemi modely: rodinným SUV, stylovým SUV-kupé a čistě elektrickým SUV.
Čínské automobilky hovoří o vstupu na evropské trhy již řadu let, na tom českém jich však stále mnoho nepůsobí. Novinkou je ovšem příchod čínské značky Dongfeng, která zákazníkům nabízí rovnou tři modely za zajímavé ceny: sedmimístné rodinné SUV, stylové SUV-kupé a čistě elektrické SUV s dojezdem přes 300 kilometrů.
Dongfeng přitom rozhodně není neznámou značkou. O některých modelech a aktivitách společnosti jsme v nedávné minulosti psali také na Auto.cz, historie značky je ale mnohem delší. Společnost byla založena v roce 1969, sídlo má ve Wu-chanu a v současnosti patří mezi největší automobilky v Číně. Ostatně v roce 2018 se dostala na 65. příčku v žebříčku největších světových firem Fortune 2018.
Zkušenosti s výrobou automobilů na vysoké úrovni pak čerpá i díky spolupráci s několika významnými světovými značkami, se kterými má na území Číny společné podniky (např. Dongfeng Nissan, Dongfeng Infiniti nebo Dongfeng Honda). Kromě toho ale společnost provozuje několik výzkumných a vývojových center v několika státech starého kontinentu.
Dovozcem pro český trh se pak stala společnost Bidli, která byla dosud známá především svým působením na realitním trhu. Díky těmto zkušenostem ovšem zájemcům o koupi čistě elektrického modelu nabízí také možnost zajištěn technologií pro pohodlné nabíjení doma. Nicméně teď už k samotným modelům.
Sázka na SUV
Základem současné nabídky je standardně sedmimístné SUV Dongfeng Glory 580 Luxury, které má pod kapotou 1,5litrový benzínový motor SFG15T s přeplňováním turbodmychadlem. Nejvyšší výkon 107 kW a 220 Nm točivého momentu pak motor posílá přes CVT převodovku pouze na přední kola. Údaje o akceleraci ani spotřebě bohužel automobilka prozatím neuvádí.
Marně jsme v ceníku hledali také informace o objemu zavazadelníku, dovozce však k prostornosti uvádí 65 centimetrů prostoru mezi sedadly třetí řady a 75 centimetrový rozestup mezi sedadly v druhé řadě.
Ve výbavě pak nechybí 10palcový infotainment, bluetooth konektivita, hydrofobní skla, elektricky ovládané dveře zavazadelníku, tempomat, 6 airbagů, automatická světla, stěrače i klimatizace nebo čalounění ekologickou kůží. Cena je přitom 495.785 Kč bez DPH, respektive 599.900 Kč s daní. Výrobce navíc přidává rozšířenou záruku na 2 + 5 let nebo na 150.000 km.
Pro zájemce o stylovější vůz je připraveno pětimístné SUV kupé Fengon 5, které je dostupné již ve dvou výbavových stupních. V obou případech je ovšem pod kapotou opět 1,5litrový benzínový motor s turbem, tentokrát značený jako SFG15TA, který nabízí nejvyšší výkon 101 kW a 220 Nm točivého momentu. O přenos kol na přední kola se opět stará CVT převodovka.
Ani tentokrát bohužel dovozce nezmínil dynamické parametry vozu, jeho spotřeba by se však měla pohybovat okolo 11,85 l/100 km – dle přesnějšího současného standardu WLTP. Vyšší spotřebu by však měla z části kompenzovat nádrž o objemu 58 litrů.
V základní výbavě Classic, startující od částky 659.000 Kč včetně DPH, pak model nabídne 18“ litá kola, LED světlomety, 10,25palcový panel infotainmentu, analogové budíky s 3,5palcovým palubním PC, automatickou klimatizaci, v 6 směrech elektricky nastavitelná sedadla bez výhřevu a zeleně zbarvená přední a zadní skla.
Vyšší výbava Classic+, startující od částky 699.900 Kč, pak přidává ještě stylovou Dot Matrix mřížku chladiče, elektricky nastavitelná sedadla v 10 směrech a s výhřevem nebo zatmavení předních a bočních skel Privacy. Některé doplňky lze však dokoupit také pro výbavu Classic. V rámci akce pak dovozce opět nabízí rozšířenou záruku 2+5 let nebo 150.000 km.
Elektrická budoucnost
Poslední novinkou je čistě elektrické SUV Seres 3, které je opět dostupné ve dvou výbavových stupních. Oba však sdílení stejné pohonné ústrojí, kterým je synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 120 kW a točivém momentu 300 Nm. Energii pak vůz čerpá z lithiového akumulátoru o kapacitě 53,6 kWh.
Pro obě verze je uváděná shodná spotřeba elektrické energie 18 kWh/100 km dle standardu WLTP, v kombinovaném režimu by na jedno nabití měly obě verze zvládnout 301 km a v čistě městském režimu pak 329 km – obojí dle standardu WLTP. Baterie by měla podporovat rychlonabíjení nespecifikovanou rychlostí, při kterém trvá nabití z 20 % na 80 % pouze 0,5 hodiny. Standardní nabíjení při výkonu 6,6 kW by pak mělo trvat cca 8 hodin.
Základem nabídky je model označený L2, s cenovkou startující od 859.900 Kč, který na první pohled zarazí instalací pouze airbagů pro řidiče a spolujezdce. Jeho komfortní výbava je ovšem stále poměrně bohatá a nepostrádá 10,25palcový digitální přístrojový štít, 10,25palcový panel infotainmentu s 2 reproduktory, automatickou klimatizaci, multifunkční volant, čalounění syntetickou kůží, atd..
Vyšší výbava L4, která startuje od ceny 919.900 Kč, pak nabízí 6 airbagů, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, dvoudílné panoramatické střešní okno, šest reproduktorů, plynovou vzpěru kapoty a pár dalších drobností. Na oba vozy pak platí akční rozšířená záruka 2 + 2 roky nebo 100.000 km. Obvyklou záruku na baterie ovšem dovozce v ceníku nezmiňuje.
Kromě trojice nyní uvedených modelů pak oficiální web českého zastoupení zmiňuje ještě několik připravovaných čistě elektrických novinek, včetně sportovního GT Voyah-i-Land, stylového SUV Voyah-i-Free, prémiového elektrického SUV Voyah-Free nebo výkonného elektrického SUV Seres SF5. Na jejich uvedení na český trh si však nejspíš budeme muset ještě chvíli počkat.
Český dovozce automobilů Bidli v současnosti buduje síť dealerství, přesto už nyní nabízí prostřednictvím webových stránek první testovací jízdy i možnost rezervace. Dodání prvních vozů se pak očekává v listopadu 2021. Ještě předtím ale budeme mít možnost si vozy osobně prohlédnout.
Zdroj:https://www.auto.cz/
www.mikan.cz
příspěvky čternářů:mikan@atlas.cz00420 605 44 95 85