Další pokus uvést na český trh auta z Číny začíná, nově bude osobní vozy značky Dongfeng na českém trhu nabízet společnost Bidli. V nabídce budou modely s benzinovým motorem i elektromobily. Nyní odstartoval předprodej, naplno se prodej rozběhne v první polovině října.
Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) byla založena v roce 1969 ve Wu-chanu a nyní spadá do koncernu Sokon společně s výrobcem elektromobilů – značkou Seres. Je to jedna ze tří největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. Má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra.
V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018. Loni byla čtvrtým největším čínským exportérem aut. Ročně DFM vyrobí 3,5 milionu aut.
Loni vykázala obrat 68 miliard dolarů (v přepočtu asi 1,5 bilionu korun).
Do Česka přijíždějí čínská auta Dongfeng. Sází na kvalitu | (1:22) | video: ČTK
Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) byla založena v roce 1969 ve Wu-chanu a nyní spadá do koncernu Sokon společně s výrobcem elektromobilů – značkou Seres. Je to jedna ze tří největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. Má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra.
V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018. Loni byla čtvrtým největším čínským exportérem aut. Ročně DFM vyrobí 3,5 milionu aut.
Loni vykázala obrat 68 miliard dolarů (v přepočtu asi 1,5 bilionu korun).
V Číně má joint-venture partnerství se značkami Nissan, Peugeot, Honda, Volkswagen či Mitsubishi. Kromě výroby Dongfeng spolupracuje se světovými automobilkami i na vývoji. Perličkou je, že Dongfeng drží 4,5 procentní podíl v koncernu Stellantis (Fiat, Jeep, Peugeot, Opel), do minulého týdne to bylo 6 procent.
Dongfeng vyrábí v podstatě celou paletu automobilů od mini vozů přes MPV, SUV, lehká užitková vozidla až po těžké náklaďáky. V Evropě prodává svoje výrobky od roku 2008, a to především na německém a španělském trhu. V názvech je ovšem trochu chaos, protože v těchto zemích se prodává jen jedna značka z portfolia Dongfeng – značka DFSK, která je dnes přítomná i v Nizozemsku, Itálii a Belgii.
Do Česka přijíždějí čínská auta Dongfeng. Sází na kvalitu | (1:22) | video: ČTK
Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) byla založena v roce 1969 ve Wu-chanu a nyní spadá do koncernu Sokon společně s výrobcem elektromobilů – značkou Seres. Je to jedna ze tří největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. Má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra.
V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018. Loni byla čtvrtým největším čínským exportérem aut. Ročně DFM vyrobí 3,5 milionu aut.
Loni vykázala obrat 68 miliard dolarů (v přepočtu asi 1,5 bilionu korun).
DONGFENG VOYAH i-LAND | (3:17) | video: DONGFENG
V Číně má joint-venture partnerství se značkami Nissan, Peugeot, Honda, Volkswagen či Mitsubishi. Kromě výroby Dongfeng spolupracuje se světovými automobilkami i na vývoji. Perličkou je, že Dongfeng drží 4,5 procentní podíl v koncernu Stellantis (Fiat, Jeep, Peugeot, Opel), do minulého týdne to bylo 6 procent.
Fengon 5
Fengon 5
Fengon 5
Fengon 5
23 fotografií
Dongfeng vyrábí v podstatě celou paletu automobilů od mini vozů přes MPV, SUV, lehká užitková vozidla až po těžké náklaďáky. V Evropě prodává svoje výrobky od roku 2008, a to především na německém a španělském trhu. V názvech je ovšem trochu chaos, protože v těchto zemích se prodává jen jedna značka z portfolia Dongfeng – značka DFSK, která je dnes přítomná i v Nizozemsku, Itálii a Belgii.
Společnost Bidli v Česku nabízí dvě benzinová a jedno elektrické SUV. Glory 580 je 7místné SUV o délce 4680 mm, světlé výšce 200 mm a s benzinovým motorem 1.5 o výkonu 107 kW. Cena vozu začíná na 599 900 Kč. Později by měly dorazit verze s dalšími motory, uvedl zástupce českého dovozce.
Fengon 5 (od 639 900 Kč) je SUV coupé o délce 4 685 mm, rovněž s motorem 1.5, ovšem o výkonu 101 kW. Cena je stanovena na 699 900 korun.
DONGFENG FENGON 5 | (0:39) | video: DONGFENG
A Seres 3 s cenovkou od 920 tisíc Kč je elektromobil s lithium-ferofosfátovou baterií s kapacitou 53,61 kWh. Maximální výkon je 120 kW a udávaný dojezd 405 km na jedno nabití. Právě elektrickému SUV importér věří nejvíc, v příštím roce by jich chtěl prodat v Česku až 300 kusů. Spalovacích aut by rád prodal podobné množství.
„Začínáme s cenově dostupnějšími vozy a postupně začneme nabízet i vyšší řady,“ uvedl generální ředitel Bidli Jiří Lejnar. SUV Glory bude podle něho konkurovat například domácí Škodě Kodiaq, elektromobily elektrickým vozům Hyundai a Kia nebo Škodě Enyaq.
Pracuje se na evropských homologacích dalších modelů obou značek. A v plánu je na tuzemský trh také uvést luxusní značku koncernu Dongfeng jménem Voyah. A probíhají diskuze o tom, které další modely z bohaté nabídky Dongfengu do Evropy dovézt. Ještě do konce roku má na tuzemský trh přijít sportovní elektromobil s výkonem 510 kW a do pololetí 2022 pak luxusní elektromobil.
Čínské vozy na český trh importuje slovenská společnost Plastonic. Distribuci pro ČR bude zajišťovat společnost Bidli, která dosud podnikala hlavně na realitním trhu, dodává ovšem i fotovoltaické elektrárny nebo prodává energie. Plastonic už nabízí auta na Slovensku, kde má 12 dealerství, pracuje se na uvedení na maďarský trh.
Centrála pro český trh je ve Vestci u Prahy, pro nabízení a prodej vozů chce Bidli využít síť svých 35 poboček v České republice, které chce upravit pro prezentaci a prodej aut. Další možností je objednat auto online. Servis aut budou obstarávat nasmlouvané partnerské dílny, celosvětovým servisním partnerem je Bosch. Záruka na elektromobil je 4 roky, na vozy se spalovacími motory pak sedm let.
Bidli bude mít větší množství vozů v maximální možné výbavě skladem, pokud si zákazník nevybere ze skladových aut, bude dodací lhůta tři až čtyři měsíce.
Zdroj: https://www.idnes.cz
www.mikan.cz
příspěvky čternářů:mikan@atlas.cz00420 605 44 95 85