Před dvěma lety byla Tatra na mizině, nyní expanduje do zahraničí

13.07.2015 14:57

Na některé trhy se Tatře vrátit podařilo. Jedním z nejtěžších případů byla Indie

Moravské automobilce Tatra se daří jako už dlouho ne. Ještě před dvěma lety byl tento tradiční výrobce těžkých vozidel pro dluhy v dražbě, vyrábělo se málo a dělníci chodili do práce jen občas. Po odchodu zahraničních vlastníků na čele s americkým manažerem Ronaldem Adamsem, kteří továrna přivedli na mizinu, Tatru koupila dvojice podnikatelů René Matera a Jaroslav Strnad, konstatuje na své internetové stránce deník E15.

Za loňský rok, první pod novým vedením, Tatra dodala klientům 850 automobilů, letos jim chce vyrobit ještě více. Tržby společnosti loni přesáhly 3,7 miliardy korun (136,41 milionu eur) a její zisk se přiblížil k 500 milionům Kč před zdaněním. Tatře se podařilo vrátit na ztracené klíčové trhy, například do Indie, i etablovat se na nových, jako je například Saúdská Arábie.
 
Když do továrny přišel před dvěma lety nový manažerský tým, situace nemohla být horší. Tatra téměř nevyráběla. Dodavatelé dílů jí nevěřili, protože jim v minulosti neplatila. Odběratelé ji zase považovali buď za odepsanou, nebo za napojenou na korupci - to druhé byl zejména případ Indie. Jeden z akcionářů bývalé Tatry, britský Ind Ravinder Rishi, totiž v Indii čelil vážným obviněním z korupce při získávání armádních zakázek.
 
Po příjezdu do firmy si vedení udělalo analýzu, v níž došlo k jednoznačnému závěru: Tatra nemůže konkurovat velkým výrobcům, jako je Mercedes, Scania nebo MAN. Tyto firmy vsadili na vysoce efektivní, velkosériovou produkci. Těží z masové výroby několika modelů. 'Bylo třeba najít to, co tyto firmy nevědí, nebo neumějí tak dobře. Speciály - tedy pro každého na míru jiné auto. "A to je právě naše parketa. Čím složitější auto, tím lépe pro nás, protože ubývá konkurence, která je umí vyrobit, "prozrazuje firemní know-how krizový manažer Petr Karásek.
 
Na některé trhy se Tatře vrátit podařilo. Jedním z nejtěžších případů byla Indie. Přesvědčit státní podnik, že nová Tatra nemá s předchozími majiteli nic společného, ​​trvalo dva roky.
 
Ve hře je mnoho. Indická armáda je totiž na tatrovka historicky postavena, v její výzbroji jejich jezdí 7000 až osm 8000.
 
Dalším velkým odběratelem je Saúdská Arábie, která se rovněž rozhodla vybudovat svou armádu na podvozcích z Kopřivnice. Tatra Trucks v arabské zemi staví továrnu, kde si Saúdové budou už příští rok moci auta montovat sami.
 
Tatra vyváží své vozy také do Francie, Izraele, Brazílie Jižní Koreje, Norska. Velmi zajímavé jsou zároveň tendry, které momentálně probíhají v Kanadě a kde Tatra zatím postupuje do dalších kol. Některé tradiční trhy jako Rusko však spíše stagnují.
 
Zdroj: hlavnespravy.sk

Kontakt

www.mikan.cz

mikan@atlas.cz

příspěvky čternářů:mikan@atlas.cz
770 06 Olomouc,

Morava

00420 605 44 95 85

Vyhledávání

Copyright © 2015

Vytvořeno službou Webnode